DIY – Jeans Jacket

The denim jacket is a must for the season, and it is in all its variations. One of my favorites is the sleeveless all ripped, very versatile and easy to make, here’s how.

Il giubbotto di jeans è il must di stagione, e lo è in tutte le sue variazioni. Una delle mie preferite è lo smanicato tutto strappato, molto versatile e facilissimo da realizzare, ecco come fare.

First, you’ll need a jeans jacket to be sacrified. I did not use my favorite jacket, but one bought in a second hand shop. The most complicated part is to find one that we like the color.

Read also:

Per prima cosa vi serve un giubbotto di jeans da sacrificare. Io non ha usato il mio giubbotto preferito, ma un acquistato in un negozio di seconda mano. La parte piu complicata è trovarne uno di cui ci piaccia il colore.

To realize the tears I use a serrated knife. Following the white wire rub the knife without a lot of energy so that the thread of blue jeans will break. It’s easier than it sounds I swear!

Per realizzare gli strappi io utilizzo un coltello seghettato. Seguendo il filo bianco struscio il coltello senza molta energia in modo che il filo blue del jeans si rompa.
E piu facile di quel che sembra giuro!

Now cut the sleeves and neck. For the sleeves you can decide to follow the stitching remaining at about 2 cm from the edge or cut leaving a small sleeve as I did.

Fatto questo tagliate le maniche, ed il collo. Per le maniche potete decidere di seguire la cucitura restando a circa 2 cm dal bordo o se tagliare lasciando una piccola manica come ho fatto io.

At this point you just need to make to your jacket a nice tour of the washing machine and it will come out perfect. Just as we hoped!

Read: How To Wash Spin Mop Head In Your Washing Machine

A questo punto non vi resta che far fare al vostro giubbotto un bel giro il lavatrice e ne uscira perfetto. Sfilaccicato proprio come speravamo!