URL = http://ad.zanox.com/ppc/?21349172C98858915T

Puff pastry rolls

This week I tried to make another cake that I love. I swear that this is very easy to do, the secret is the cream. Then I could not decorate them? Fabric squares.

Questa settimana mi sono cimentata con un dolce che adoro da sempre. Di nuovo vi garantisco che farli è semplicissimo. Naturalmente la cosa più importante è la crema pasticcera che deve essere ben ferma. Potevo poi non decorarli un po’? Vada per la stoffa a quadretti!

puff pastry roll filled out with custard cream

What you need is puff pastry and some metal cones, created for making these cannoli. You have to cut the dough into strips of 2 cm. Then starting from the base of the cone begin to roll the dough onto the cone. In a hot oven at 180 degrees for 15 minutes.

Ciò che vi serve è della pasta sfoglia e quei coni di metallo fatti apposta per fare questi cannoli. Dovete tagliare la pasta a strisce di 2 centimetri. Poi partendo dalla base del cono cominciate ad arrotolare la pasta fino alla punta, spennellate con dell’uovo. Mettete in forno ben caldo a 180 gradi per 15 minuti.

puff pastry roll filled out with custard cream puff pastry roll filled out with custard cream

Once prepared and cooled, fill them with custard, they can be dusted with a little ‘sugar icing or you can decorate them like I did!

Una volta pronti e raffreddati riempiteli di crema pasticcera, possono essere spolverati con un po’ di zucchero a velo o decorarli come ho fatto io!

puff pastry roll filled out with custard cream puff pastry roll filled out with custard cream


You may also like:

Both comments and pings are currently closed.

Comments
Trackbacks and Pings